Friday, November 7, 2008

CoretanKu : Perasaan yg x tenteram

Salam,

Hmm, xtau nape tp skrg nie rase x tenteram sgt. Nak luah kn kt mmber pn xleh sbb xtau sbb ape x tenteram. Then tibe2 t'pikir la blog yg dh lame x update. So aku pn tulis la. Skrg nie rase mcm something bad will happen or I did something bad tp x perasaan. Buat sume bnda cm serba x kena. Kenape ek? Ya Allah, tenang kan lah hati hamba-Mu ini. Berikan petunjuk dan hidayah kpd ku Ya Allah. Adakah sbb amanah yg diberi nie? Yes,it's a huge responsibility that I need to carry with. Bkn senang nk jadi Project Manager to one of the biggest event in UTP nih. Expectation pun sgt lah tinggi. Aku mmg sgt cuak sebenarnyer. Mane penah jadi PM sebelum nie. Mampu kah aku menjadi PM yg b'wibawa?? Mampukah aku melaksanakan amanah & tggjwb yg diberikn sebaik mungkin?? Mcm yg b'main di fikiran. Dgn pemilihan EC yg x settle lg. Hrp2 1st meeting esok ok la. Harap diorg b'semangat utk melaksanakan TEC nie. Lps tu risau dgn pemilihan committee lg. Hrp2 diorg dpt memilih committee yg bagus2 la. Ke aku nie yg risau t'lebih?? Final exam start Selasa dpn tp aku x study pn sgt. Dok cbuk dgn TEC nie. Yela, selagi x settle,mmg xleh nk study. Even nk tido pn asyik t'pikir2 psl TEC. Boleh kate sume benda yg aku buat, mesti pikir psl TEC. Hrp2 aku leh la control otak aku nie drp asyik t'pikirkn psl TEC nie. Besar betul penangan TEC nie kt aku yeee. Xpela, mungkin nie ujian dr Allah utk aku. Supaya aku lebih tabah & kuat. I need to take everything positively. Walaupun ade few masalah time awal2 Hicom TEC nie dibentuk. Tp biase la tu kan,setiap bnda kt dunia nie mesti ade mslh. From that we'll learn. That's a challenge for me. Skrg aku just buat yg t'baik utk TEC nie dan juga utk final sem nie. Aku berdoa agar aku b'jaya dlm kedua-dua perkara nie. Mungkin bila kita diberi ujian atau ditimpa musibah, kita akan lebih ingat kpd Tuhan. Makna nyer Tuhan sebenar nyer syg kat kita. Dia xnk kita hanyut & lalai dlm hal2 duniawi nie. Setiap kali kita lalai je,dia akan uji kita. Supaya kita ingat kpd-Nya. Tp tidak b'makna org yg tidak lalai itu tidak di uji. Selagi kita b'gelar hamba Allah,selagi itulah Allah akan uji kita dgn pelbagai ujian. Utk menambah & meningkatkan keiamanan serta ketaqwaan kpd-Nya. Aku b'syukur sgt2 sbb aku masih berada di jalan yg benar. Walau pernah suatu ketika,aku terpesong. Tp Allah itu Maha Penyayang. Dia beri aku petunjuk ke jln yg lurus & benar. Itu sume lumrah hidup. When everytime we make a mistake, we must learn from it. People who never made any mistake will not learn anything. Mungkin kita jahil pd masa tu. Yg pasti,kita belajar & cari jln yg betul. Ok la,dah byk aku tulis nie. Ingt nk tulis sikit je. Tp Alhamdulillah,hati aku lebih tenang skrg. Walaupun masih terdapat sedikit kegusaran di hati ni, tp hrp2 ia akan pergi & aku akn jd lebih tenang. InsyaAllah~~

1 comment:

NAQUIAH said...

good luck wahai PM yg berjaya.
PM=macam perdana menteri jer.