Thursday, October 8, 2009

in Remembrance of my Nike shoe…

Salam & good day to all~

Ok,this post is kinda back-dated one. I lost one of my Nike shoe time aku beraya kat umah sedara aku kat Senggarang, Johor. Masih ku ingat tarikh keramat itu (cewah!!) iaitu pada pagi 23 September 2009 (hari Selasa), when one of my shoes was stolen by a dog!! Ade ke patut anjing tu amek sebelah je, pastu stokin yg ada dlm kasut tu dia tak nak amek plak tuh,kasut je dia amek (reminder: stokin tu baru di pakai ye,ia tidak berbau seperti yg disangka. harap maklum.) So,mmg sgt la sedih aku time tu. yela, kasut yg berharga rm200++ (time aku beli tu la) dgn duit aku sendiri & aku mmg suka gler la kasut tu. Walau bagaimanpun, kehilangan kasut tu tidak melemahkan semangat aku utk beraya hari tuh. Haha..raya tetap raya beb. But a night before, aku memang nak letak kasuk tu dlm kereta ayah aku tapi entah kenapa,aku tak buat camtu & letak kasut tu kat luar rumah sedara aku. Tup,tup je, keesokan hari nyer,kasut aku dah hilang sebelah (if only i did that,my Nike shoes will still be here ). But anyway,nie bukan kes yg pertama seumpama nya kat rumah sedara aku tu. Mmg dah ramai sedara2 aku yg lain penah hilang kasut / selipar kat umah dia (even mak aku pun penah hilang kasut dia ok!). So nak buat camne kan,pasrah jela.

During raya dgn Haiqal & Afiq (a.k.a Cutez), aku pun beli la sepasang kasut Nike baru utk menggantikan kasut yg hilang tu. Still,aku rase kasut lama aku tu lagi smart dari kasut yg aku baru beli tu. Haha..

kasut yg baru ku beli dgn harga rm149 @ Al-Ikhsan, Alamanda, Putrajaya

Akan tetapi,despite of having a new shoe, i still want another one (with a better design la~). Haha..so, today I went through few websites to check on the Nike Shoes' design that available. So,here are some of the designs that caught my eyes:




But i really fall in love with the last one, which is Nike Air Max 1 which will only be released somewhere next year (haiyoo,what a long wait~). Tapi tak tau la kat Malaysia bila release nyer kan. Hoho..so watch out k to any Nike Boutique or Al-Ikhsan Store out there coz akan ku serang kedai anda anytime!! Muahahaha..

p/s: will be having a Completions Open House this Sunday. Kamal suruh aku buat air & Elly plak suruh aku masak something. Haiyoo,macam mane nih? Tapi yang penting,esok ada review with RMCians & Amy. Wish me luck yee. Cheers~

1 comment:

Qarl said...

aiyoooo

still teringat kasut yg ilang kan...
bese lah ..

"tiada sesiapa yg dtg melupa perasaan cinta pertama"

kan...

all d best presentation sok

still aku rasa kasut baru tu nice sgt2.. stailo